სსიპ წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ დაშბაშის
საჯარო სკოლა
სოფ.დაშბაში 18.03.2021წ.
კოლეგებთან სამუშაო
შეხვედრა
შეხვედრის დაწყების დრო: 16:00სთ.
შეხვედრის დასრულების დრო: 17:00სთ.
შეხვედრის
ორგანიზატორი: რუსული ენის მასწავლებელი ჟანარ კალაჩიან
შეხვედრას ესწრებოდნენ სკოლის შემდეგ პედაგოგები :
1. ევა კალაჩიან
- სკოლის დირექტორი
2.ნოდარ ხოზრევანიძე
3.მაია გრიგორიანი
4.ანი ბადალიანი
5.ნათელა ჯმუხაძე
6.მარინა
საგინაძე
7.ლუსინე კალაჩიან
თემა: XXI საუკუნის
სკოლა - მასწავლებელის თანამშრომლობა ეხმარება ბავშვებს უკეთესად ისწავლონ
მიზანი: იმსჯელებენ XXI საუკუნის სასკოლო სწავლების პრინციპებზე;
გაიუმჯობესებენ ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების
ფლობისა და გამოყენების უნარებს;
თანამშრომლობაში სწავლა არის მოსწავლეთა შინაგანი ძალებისა და შესაძლებლობების გაღვიძება, ბავშვების ყველა არსებული შესაძლებლობების გამოყენება მათი პიროვნების სრულად განვითარების მიზნით;
XXI საუკუნის სკოლა:
ინდივიდუალური მიდგომა თითოეული ბავშვის მიმართ
ეს მიდგომა ახალისებს
და აღუძრავს ბავშვს მოტივაციას, უზრუნველყოფს
მის ჰარმონიულ განვითარებას და თვითრეალიზაციას.
სასწავლო პროცესთან კომფორტული ადაპტაცია
საგანმანათლებლო პროცესში თანდათანობითი ჩაღრმავება თავიდან
ააცილებს სტრესს როგორც ბავშვებს, ისე მშობლებს.
სახელმძღვანელოების სისტემა ისეა აგებული, რომ ბავშვი ისწავლის
ფიქრს, დამახსოვრებას, ჰორიზონტის განვითარებას, ერუდიციას. სწავლის პროცესი ბავშვს
სიამოვნებას ანიჭებს, ახლის ყოველდღიურად აღმოჩენა და წარმატების გრძნობა.
შეხვედრის მიზანი: მასწავლებელთა და მოსწავლეთა ერთობლივი
საქმიანობის, იდეების განხილვა;
ბავშვის
უახლოეს ზონაში სწავლება;
სწავლება
იძულების გარეშე;
სწავლების
მეთოდები;
1. დიდაქტიკური ცოდნის გააქტიურება
და განვითარებადი კომპლექსი
თანამშრომლობის პედაგოგიკის დიდაქტიკური გააქტიურება და განვითარება
ახალ ფუნდამენტურ მიდგომებსა და ტენდენციებს ხსნის, "რა"
და "როგორ" საკითხის გადაჭრისას დღეს ბავშვებში:
• განათლების შინაარსი განიხილება როგორც პიროვნული განვითარების
საშუალება და არა როგორც სკოლის თვით მიზანი;
• ხდება სკოლის დისციპლინების გაერთიანება, ინტეგრაცია;
• სწავლების ცვალებადობა და დიფერენციაცია;
განათლების კონცეფცია:
თანამშრომლობის პედაგოგიკის კონცეპტუალური დებულებები ასახავს
ყველაზე მნიშვნელოვან ტენდენციებს, რომელთა მიხედვითაც ვითარდება განათლება თანამედროვე
სკოლაში:
ცოდნის სკოლის გარდაქმნა განათლების სკოლად;
- განათლების ჰუმანისტური ორიენტაცია, უნივერსალური ადამიანური
ღირებულებების ფორმირება;
- ბავშვის შემოქმედებითი შესაძლებლობების, მისი ინდივიდუალურობის
განვითარება;
- ეროვნული და კულტურული ტრადიციების აღორძინება;
- ინდივიდუალური და კოლექტიური განათლების ერთობლიობა;
- რთული მიზნის დასახვა.
პედაგოგიური ურთიერთობების ჰუმანიზაცია და დემოკრატიზაცია.
პირადი ურთიერთობები სწავლების შედეგების
განმსაზღვრელი ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორია
პროცესი, ბავშვებისადმი ადამიანურად
მოპყრობა მოიცავს:
- პედაგოგიური სიყვარული ბავშვების მიმართ, მათი ბედისადმი ინტერესი;
- ბავშვის მიმართ ოპტიმისტური რწმენა;
ჰუმანიტარული მიდგომა ბავშვის მიმართ;
ჰუმანისტური კოლექტიური განათლების კონცეფცია;
გარემოსდაცვითი განათლება;
თანამშრომლობის პედაგოგიკა;
- თანამშრომლობა, კომუნიკაციის უნარი;
- პირდაპირი იძულების არარსებობა;
- პოზიტიური წახალისების პრიორიტეტი;
- ტოლერანტობა ბავშვთა დეფექტების მიმართ.
- მოსწავლისა და მასწავლებლის უფლებებში გათანაბრება;
- ბავშვის თავისუფალი არჩევანის უფლება;
- შეცდომების დაშვების უფლება;
- საკუთარი თვალსაზრისის უფლება;
- ბავშვის უფლებების კონვენციის შესაბამისობა;
- მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს
შორის ურთიერთობის
სტილი: აკრძალვა კი არა, თავისუფალი არჩევანი; არა ძალდატანებით,
არამედ დასაჯერებლად; არა ბრძანება, არამედ ორგანიზება; არ შეზღუდოს,
მაგრამ უზრუნველყოს არჩევანის თავისუფლება.
2. ბავშვის სწავლება
უახლოესი
განვითარების ზონაში;
უახლოესი განვითარების ზონა, როგორც თანამედროვე ფსიქოლოგიის
პრობლემა.
"უახლოესი განვითარების ზონის" კონცეფციამ ლევ სემიონოვიჩ
ვიგოტსკის კულტურულ-ისტორიულ თეორიაში ჩამოყალიბდა ბავშვის ფსიქიკური განვითარების
კონცეფციის მეთოდოლოგიური საფუძვლების შემუშავების შემდეგ.
მან აღწერა განვითარების ორი დონე - ამჟამინდელი და უშუალო განვითარების
დონე. უახლოესი განვითარების ზონის პოვნა არის იმ პროცესების
განმარტება, რომლებიც დღეს არ მომწიფდა, მაგრამ მომწიფების პერიოდშია. რეალური განვითარების
დონეა "გუშინდელი დღის შედეგების ცოდნა".
მეთოდოლოგიური პრინციპი, რომლის საფუძველზეც შეიძლება აშენდეს
ზონის დიაგნოზი
უახლოესი განვითარება განისაზღვრება ლევ
სემენოვიჩ ვიგოტსკის მიერ, როგორც ბავშვის შესაძლებლობა, შეისწავლოს
მოზრდილის იმიტაცია და ითანამშრომლოს მასთან. ”გავეცანით ბავშვის შესაძლებლობებს თანამშრომლობისას
მუშაობის დროს, ამით განვსაზღვრავთ მომწიფებული ინტელექტუალური ფუნქციების არეალს,
რაც განვითარების შემდეგ ეტაპზე უნდა გამოიღოს ნაყოფმა და შესაბამისად,
გადავიდეს ბავშვის რეალური გონებრივი განვითარების დონეზე. ამრიგად, იმის შემოწმებით,
რისი შესრულებაც შეუძლია ბავშვს საკუთარ თავზე, ჩვენ ვიკვლევთ გუშინდელი დღის განვითარებას.
იმის შესწავლით, თუ რის მიღწევა შეუძლია ბავშვს თანამშრომლობით, ჩვენ განვსაზღვრავთ
ხვალინდელი დღის განვითარებას ”, - წერს ლევ სემიონოვიჩ ვიგოტსკი
იმიტაციის ძირითადი მახასიათებლების განხილვა, როგორც განვითარების
არსებითი ფაქტორი,
ლევ ვიგოტსკიმ განმარტა: ”იმიტაციაზე საუბრისას, ჩვენ არ
ვგულისხმობთ მექანიკურ, ავტომატურ, უაზრო, მაგრამ გონივრულ საფუძველს, რომელიც ემყარება
ნებისმიერი ინტელექტუალური ოპერაციის გაგებას, იმიტაციურ შესრულებას ... ყველაფერი,
რასაც ბავშვი დამოუკიდებლად ვერ ასრულებს, ჩვენ შეგვიძლია ვისწავლოთ ან რა შეიძლება
გაკეთდეს წამყვანი კითხვების დახმარებით, ჩვენ ვექცევით იმიტაციის სფეროს. ”ფსიქიკური
პროცესი, რომელიც კოლექტიურ საქმიანობაში ჩამოყალიბების ეტაპზეა, კვლავ არსებობს ბავშვის
პროქსიმალური განვითარების ზონაში. მაგრამ ზრდასრული ადამიანის ხელმძღვანელობით, ცნობიერების,
თვითნებობისა და შუამავლობის მიღწევის შედეგად, ფსიქიკური პროცესი ხდება ბავშვის რეალური
განვითარების ფორმა.
მოდით ჩამოთვალოთ ლ. ს. ვიგოტსკის კულტურულ-ისტორიული თეორიის
პროქსიმალური განვითარების ზონის კონცეფციის ძირითადი მახასიათებლები:
1) განვითარების ახალი განვითარების გაჩენა ყოველთვის ემყარება
გატარებულ განვითარების ციკლებს.
ამისათვის საჭიროა მომზადდეს შესაბამისი ნიადაგი. ამრიგად, პროქსიმალური
განვითარების ზონას ემყარება განვითარების ამჟამინდელი დონე.
2) კონცეფცია "პროქსიმალური განვითარების ზონა", როგორც
უმაღლესი ფსიქიკური ფუნქციების განვითარების კანონის შედეგი, ემყარება განვითარების
სხვა დებულებებს
3) უახლოესი განვითარების ზონა, რომელიც ავლენს იმიტაციას
და მის განსაკუთრებულ ფორმას
თანამშრომლობა, ასოცირებული დამხმარე, კულტურული საშუალებების
შეძენის პროცესთან;
4) უახლოესი განვითარების ზონა
მოქმედებს, როგორც წამყვანი მეთოდოლოგიური ტექნიკა ბავშვის გონებრივი განვითარების
დიაგნოზირებისა და ინდივიდუალური განსხვავებების შესასწავლად;
5) უახლოესი განვითარების ზონა პირდაპირ კავშირშია სწავლისა
და გონებრივი განვითარების პროცესებთან.
3. სწავლა
იძულების გარეშე.
ახალი ურთიერთობის მთავარი შინაარსი არის იძულების
გაუქმება, როგორც არაადამიანური და არაეფექტური საშუალება. პრობლემა არ არის პრინციპის
მთლიანად მოცვაში, არამედ გონივრული ღონისძიების განსაზღვრაში. ზოგადად, განათლება
შეუძლებელია იძულების გარეშე: ეს არის სოციალური აკრძალვების სისტემის ათვისება. მაგრამ
სასჯელი ამცირებს, ავიწროებს, ანელებს განვითარებას, აუცილებელია იძულებით გადავიდეთ
ისეთ ჩარჩოებში, როდესაც ეს უარყოფას არ გამოიწვევს.
სწავლა იძულების გარეშე ახასიათებს:
• სიზუსტე იძულების გარეშე, ნდობის საფუძველზე;
• საინტერესო სწავლებით გამოწვეული ვნება;
• იძულების სურვილით ჩანაცვლება, რაც წარმატების
მომტანია;
• ბავშვებმა მონაწილეობა მიიღონ დამოუკიდებლად და საყვარელ საქმიანობაში ჩაერთონ;
• არაპირდაპირი მოთხოვნების გამოყენება გუნდის
მეშვეობით.
ინდივიდუალური მიდგომის ახალი ინტერპრეტაცია. ახალი
ინდივიდუალური მიდგომის არსი არის ის, რომ განათლების სისტემაში უნდა წავიდეს არა საგანს
მოერგოს ბავშვი, არამედ ბავშვს მოერგოს საგანი, ბავშვის შესაძლებლობებიდან გამომდინარე,ასწავლოს
მას პოტენციური შესაძლებლობების გათვალისწინებით, რაც უნდა განვითარდეს, გაუმჯობესდეს
და გამდიდრდეს. ინდივიდუალური მიდგომის ახალი ინტერპრეტაცია მოიცავს:
• პიროვნების საუკეთესო თვისებების ძიება;
• ფსიქოლოგიური და პედაგოგიური პიროვნების დიაგნოსტიკის
გამოყენება;
• სასწავლო პროცესში პიროვნული თვისებების გათვალისწინება;
• პიროვნების განვითარების პროგნოზირება;
• ინდივიდუალური განვითარების პროგრამების შემუშავება,
კორექტირება.
პიროვნების პოზიტიური თვითშეფასების ფორმირება.
თვითშეფასება არის ადამიანის ცნობიერი და არაცნობიერი იდეების სისტემა საკუთარ თავზე,
რომლის საფუძველზეც იგი აყალიბებს თავის ქცევას.
სკოლის წლებში თვითშეფასება
პიროვნების შინაგანი მასტიმულირებელი მექანიზმის საფუძველია. პოზიტიური, მთავარი თვითშეფასება
ხელს უწყობს წარმატებას, ეფექტურ საქმიანობას, პიროვნების პოზიტიურ გამოვლინებებს.
უარყოფითი თვითშეფასება ერევა წარმატებაში,
აუარესებს შედეგებს და ხელს უწყობს პიროვნების ნეგატიურ ცვლილებას.
პირადი მიდგომა მოიცავს, როგორც ერთ-ერთ ყველაზე
მნიშვნელოვან ამოცანას, ბავშვში პოზიტიური
თვითშეფასების ფორმირებას. ამის გაკეთება, პირველ რიგში, გჭირდებათ:
• თითოეულ სტუდენტში დაინახოს უნიკალური პიროვნება,
პატივი სცეს მას, გაიგოს, მიიღოს, სწამდეს მისი;
• შექმნას პიროვნების წარმატების, მოწონების, მხარდაჭერის,
კეთილგანწყობილების სიტუაცია, ისე, რომ სკოლის ცხოვრებამ და სწავლებამ ბავშვს სიხარული
მოუტანოს; "სწავლა გამარჯვებულია!";
• აღმოიფხვრას პირდაპირი იძულება, ასევე აქცენტი
გაკეთდეს ბავშვის ჩამორჩენაზე და სხვა ნაკლოვანებებზე; გააცნობიეროს ბავშვების არ ცოდნი
და არასწორი ქცევის მიზეზები და აღმოფხვრას ისინი ბავშვის ღირსების, თვითშემოქმედების
შელახვის გარეშე;
• მიეცით შესაძლებლობები და დაეხმარეთ ბავშვებს
გააცნობიერონ საკუთარი თავი პოზიტიურ საქმიანობაში. ”თითოეულ ბავშვში არის სასწაული“.
4. სწავლების
მეთოდები
თანამედროვე პედაგოგიკა მოიცავს ცოდნის წყაროს
საფუძველზე სწავლების მეთოდების კლასიფიკაციას.
მთავარია:
ვერბალური;
პრაქტიკული;
ვიზუალური
ვერბალური სწავლების მეთოდი
ვერბალური სწავლების მეთოდი მოიცავს:
ამბავი,
ლექცია,
ახსნა,
საუბარი,
დისკუსია,
დამოუკიდებელი მუშაობა სახელმძღვანელოსთან
ნაბეჭდ მასალებთან მუშაობა მიზნად ისახავს სტუდენტების
ყურადღების განვითარებას.
მეხსიერება და ლოგიკური აზროვნება. ასევე სამეურვეო
საქმეს უკეთესად ეხმარება
გაიხსენეთ გასული მასალა, განსხვავებით მოთხრობისა
და ლექციისგან
(საკუთარ თავთან საუბრის მეთოდები), საუბარი და
დისკუსია (აქტიური მეთოდები)
ჩართეთ მოსწავლეები მასალის განხილვაში, რომელიც
ავითარებს მათ ინტერესს შემეცნებითი პროცესის მიმართ.
სწავლების
პრაქტიკული მეთოდი
ეს ტექნიკა ითვალისწინებს მოსწავლეების აქტიურ პრაქტიკულ საქმიანობას.
სწავლების პრაქტიკული მეთოდები შეიძლება წარმოდგენილი
იყოს როგორც სავარჯიშოები
(მოსწავლეების მიერ ფსიქიკური ან პრაქტიკული მოქმედებების შესრულება,
რომლის მიზანია გარკვეული უნარის სრულყოფილად დაუფლება);
•
ლაბორატორიული და პრაქტიკული სამუშაო, რომლის დროსაც
მოსწავლეები სწავლობენ
ნებისმიერი ფენომენი აღჭურვილობის ან სასწავლო
მანქანების დახმარებით;
დიდაქტიკური თამაშები
შესასწავლილი პროცესების ან ფენომენების მოდელირება
ევრისტიკური
სწავლის მეთოდი
სწავლების ევრისტიკული ან ნაწილობრივ პრობლემის
ძიების მეთოდი გულისხმობს მასწავლებლის მიერ დასმული კითხვის დასმას და მოსწავლეები
ეძებენ მასზე პასუხს. ამრიგად, სტუდენტები არ იღებენ "მზა" ცოდნას, მაგრამ
აქტიურად მონაწილეობენ გამოსავლის პოვნაში და ამით განავითარებენ მათ
აზროვნების უნარი ევურისტული სწავლების მეთოდები
მოიცავს სხვადასხვა კონკურსებს, კვლევებს, ესეებს. კლასების ევრისტული ფორმები
არის ევრისტული გაკვეთილი, ოლიმპიადები, ინტელექტუალური
თამაშები, შემოქმედებითი თავდაცვა, სწავლის ინტერაქტიული ფორმები
პრობლემების
სწავლების მეთოდი
პრობლემური სწავლება გაგებულია, როგორც პრობლემური
სიტუაციების გადაჭრის ფორმა. პრობლემამ უნდა გაააქტიუროს სტუდენტთა აზროვნების პროცესები
და ხელი შეუწყოს მათ აქტიურად მოძებნონ გამოსავალი. ცოდნის ათვისების გარდა, პრობლემის
სწავლების მეთოდი საშუალებას აძლევს სტუდენტებს დაეუფლონ მათი მიღების მეთოდებს:
საძიებო პრაქტიკა;
ანალიზის უნარი;
დამოუკიდებელი კვლევა
საქმიანობის;
მიღებული ინფორმაციის მოწყობა
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება გულისხმობს დადგენილი
ამოცანების გადაჭრის არასტანდარტული გზების გამოყენებას, ამიტომ იგი ავითარებს მოსწავლის
შემოქმედებით შესაძლებლობებს, მოითხოვს როგორც
ინტელექტუალური, ასევე პირადი და სოციალური აქტივობის ჩვენებას
კვლევის სწავლების
მეთოდი
ამ მეთოდის არსი იმაში მდგომარეობს, რომ მასწავლებელი
არ აწვდის მოსწავლეებს ცოდნას, მათ თავად უნდა მიიღონ ეს დასმული პრობლემის აქტიური
კვლევის პროცესში.
მასწავლებელი აყალიბებს პრობლემას და მოსწავლეები
დამოუკიდებლად აცნობიერებენ მას, წამოაყენებენ ჰიპოთეზას, ადგენენ გეგმას მისი შესამოწმებლად
და გამოაქვთ დასკვნები.
შედეგად, ძიების დროს მიღებული ცოდნა გამოირჩევა
სიღრმით, სასწავლო პროცესი ინტენსიურია და მოსწავლეები გამოხატავენ დაინტერესებას დასმული
პრობლემის მიმართ.
რეპროდუქციული
სწავლების მეთოდი
ამ მეთოდის მიხედვით, ცოდნას მოსწავლეები ეცნობიან
"მზა" ფორმით, მათ ასევე განმარტავს მასწავლებელი. ცოდნის ათვისების მიზნით
მასწავლებელი აძლევს დავალებებს, რომლებსაც მოსწავლეები ასრულებენ ადრე განხილული ნიმუშის
მიხედვით. ცოდნის ათვისების კრიტერიუმია მათი სწორად გამრავლების უნარი. მასალის განმეორებითი
განმეორება საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს ისწავლონ და დაიმახსოვრონ იგი. რეპროდუქციული მეთოდის
მთავარი უპირატესობა მისი პრაქტიკულია, მაგრამ სწავლის პროცესი არ უნდა ემყარებოდეს
მხოლოდ მას
სწავლების
განმარტებითი და ილუსტრაციული მეთოდი
ეს მეთოდი სწავლების ერთ – ერთი ყველაზე ეკონომიური
მეთოდია და მისი ეფექტურობა საუკუნეების პრაქტიკამ გამოსცადა. მეთოდის არსი იმაში მდგომარეობს,
რომ მასწავლებელი წარმოადგენს ინფორმაციას კომბინირებული საშუალებების გამოყენებით:
ზეპირი და ბეჭდური სიტყვები, ვიზუალური და პრაქტიკული მასალები. მოსწავლეები აცნობიერებენ
ინფორმაციას და ასრულებენ მის ათვისებისათვის საჭირო მოქმედებებს - უსმენენ, უყურებენ,
კითხულობენ, ადარებენ ადრე გატარებულ მასალას და ახსოვთ
სკოლამდელი აღზრდის სისტემაში ფართო მასშტაბით
არის განმარტებული და საილუსტრაციო მეთოდი.
შეხვედრაში მონაწილე პედაგოგები განიხილავენ
XXI საუკუნის სკოლის თემებს, მასწავლებლებს და მოსწავლეებს ერთობლივი საქმიანობის იდეებს;
სწავლების ეფექტური მეთოდების შესახებ.
კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრებში მონაწილეობა
მასწავლებლის რეფლექსია
მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი: მაია გრიგორიანი
შეხვედრის თარიღი:
18.03.2021წ.
შეხვედრის თემა: XXI საუკუნის სკოლა - მასწავლებელთა
თანამშრომლობა ეხმარება ბავშვებს უკეთ ისწავლონ
შეხვედრის ორგანიზატორმა, ჟანარ კალაჩიანმა
გვითხრა სკოლაში მოსწავლეებისადმი თანამედროვე
მიდგომის შესახებ, XXI საუკუნის სკოლის თემას, მასწავლებლებისა
და მოსწავლეების ერთობლივი საქმიანობის იდეებს; სწავლების ეფექტური მეთოდების შესახებ.
მასწავლებელი ეხმარება
მოსწავლეებს გაზარდონ შესწავლილი საკითხები მეთოდურად დაგეგმილი გაკვეთილებისა და დამუშავებული
სასწავლო მასალის საშუალებით ინდივიდუალური მიდგომის . ახალი ინდივიდუალური მიდგომის არსი არის ის ,
რომ განათლების სისტემის უნდა საგანი უნ და
მოერგოს ბავშვს და არა ბავშვი მოერგო საგანს, ბავშვის შესაძლებლობებიდან გამომდინარე,
ასწავლოს მას პოტენციური შესაძლებლობების გათვალისწინებით, რაც უნდა განვითარდეს, გაუმჯობესდეს
და გამდიდრდეს. შეხვედრა ინტერესით ჩატარდა.
Комментариев нет:
Отправить комментарий