სსიპ წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ დაშბაშის საჯარო სკოლა
სოციალური პროექტი
თემა: "ზრუნვა ხანდაზმულ ხალხზე"
კლასი: 2, 4
პროექტის ხელმძღვანელი: ჟანარ კალაჩიან
01.02.2021წ.
პროექტის რეალობა
პენსიაზე გასვლისას ხანდაზმულებს სჭირდებათ მხოლოდ მეტი რამ ვიდრე ცხოვრების უკავშირდება. ბავშვებთან სულიერი კომუნიკაციის ფორმები ამ ადამიანებისთვის განსაკუთრებულ მნიშვნელობას იძენს, როდესაც მათ ულოცავენ არდადეგებს, საუბრობენ თავიანთ საქმეებზე. ეს ასაკოვან ადამიანში აღვიძებს ცხოვრების წყურვილს, საზოგადოებაშ მათი ადგილის პოვნას.
ბავშვებისთვის ეს არის სულიერი და მორალური ღირებულებების შეძენა. ასაკოვან ადამიანებზე ზრუნვის მქონე ბავშვების სულს ყოველთვის გაუჭირდებათ იმის გაგება თუ რა სჭირდებათ უფროს თაობას.
ჰუმანიზმი, წყალობა, თანაგრძნობა, რეაგირება ცხოვრებაში ძალიან აუცილებელია. ეს თვისებები მათ უნდა შეიძინონ ბავშვობიდან.
პრობლემა
რა არის ხანდაზმული ადამიანების ძირითადი პრობლემები? ჯანმრთელობის რა პრობლემები აქვთ ხანდაზმულებს?
რა არის ხანდაზმულ ადამიანებში გავრცელებული ფსიქოლოგიური?
რა არის მარტოობის პრობლემა და როგორ უნდა მოგვარდეს იგი?
რესურსი: კომპიუტერი, https://janarkalachyan.blogspot.com/
პროექტის მიზანი:
მოხუცებთან მუშაობის სისტემის შექმნა
პროექტის :
1. შეიმუშავეთ სამოქმედო გეგმა ხანდაზმულთა დასახმარებლად
2. ჩვენი სკოლის ბაზაზე ორგანიზება გავუწიოთ კომპიუტერის ცოდნის სწავლებას უფროსი თაობის ადამიანებს;
შევასწავლოთ ხანდაზმული ადამიანების ასაკობრივი მახასიათებლები და მათი საჭიროებები.
პროექტის პრობლემების გადაჭრის გზები
სასწავლო პროექტის დაგეგმვა ამ პროექტის გათვალისწინებით;
კომპიუტერთან სწავლებისთვის ხანდაზმულთა ჯგუფის შექმნა;
მოსწავლეთა კვლევითი სამუშაოები.
პროექტის წარმატების წინაპირობები
ურთიერთობის დამყარება ხანდაზმულ ადამიანებთან;
საზოგადოებასთან ურთიერთობის მშენებლობა;
სკოლაში საგანმანათლებლო მუშაობის ხარისხის გაუმჯობესება.
წარმატების ისტორია
პროექტის ხანგრძლივობა -1 კვირა (01.02.2021 წ.-08.02.2021წ.)
პროექტი ხორციელდება ოთხ ეტაპად:
1. მოსამზადებელი;
2.ორგანიზაციული;
3.პრაქტიკული;
4. ფინალი
მოსალოდნელი შედეგები:
1. ხანდაზმულთა სადღესასწავლო დღეების შესწავლა.
2. სამოქალაქო და პატრიოტული გრძნობების ფორმირება, მოყვასისადმი სიყვარული და თანაგრძნობა
3. ხელი შეუწყოს მოსწავლების უნარების განვითარებას შემეცნებით შემოქმედებით საქმიანობაში
4. კვლევითი სამუშაოების უნარების განვითარება
5. ხანდაზმულ ადამიანებთან კომუნიკაციის ხელშეწყობა
(ნათესავები, მეზობლები, ვეტერანები)
პროექტის განხორციელების მექანიზმები:
1. გამოკითხვის შედეგები
2. საუბრები
3. დაკვირვება
4. პრაქტიკული მეცადინეობა
5. კოლექტიური შემოქმედებითი მოქმედებები და მოქმედებები
6. პროექტში მითითებულ პრობლემებზე კვლევითი მუშაობის ორგანიზება
მოკლე აღწერა
პროექტის მიზანი: მოხუცთა პრობლემების ყურადღების მიპყრობა, ბავშვებსა და მოზარდებში ზნეობრივი აღზრდის ხელშეწყობა, გაჭირვებული ადამიანების დახმარებით.
მიზნები: ზომების განხორციელება სოციალური დახმარების მქონე ადამიანების, ვეტერანების, მოხუცების, ახლო ნათესავების ჩათვლით, პრაქტიკული დახმარების აღმოჩენის მიზნით; ნებაყოფლობით და უანგაროდ დახმარების გაწევის ინიციატივის ორგანიზაციის შემუშავება; წყალობისა და შემწყნარებლობის ფორმირება, სკოლის მოსწავლეების ემოციური სამყაროს გამდიდრება მორალური გამოცდილებით.
პროექტის მიმართულებები:
I. დახმარება, კეთილი საქმე, გაგება, თანაგრძნობა, პატივისცემა
1) მეზობლის მიმართ (მშობლები, ბებია და ბებია)
2) ხანდაზმული ადამიანები - მეზობლები;
II. სკოლის მოსწავლეების ურთიერთობა სხვებთან - გამოკითხვა სოფლის ხანდაზმულ მოსახლეობაში
ფუნდამენტური კითხვა: რა პასუხისმგებლობა ეკისრება ახალგაზრდა თაობას მოხუცების წინაშე
პრობლემური საკითხები:
როგორ შეუძლიათ უანგაროდ დაეხმარება?
რა უნდა გავაკეთოთ რომ წყალობა არ გაქრეს ჩვენი ცხოვრებიდან?
სასწავლო კითხვები:
რას ფიქრობენ მშობლები, ნათესავები, მეგობრები ხანდაზმული ადამიანების ცხოვრებაზე?
როგორი დამოკიდებულება აქვს სახელმწიფოს მათ მიმართ?
მოსალოდნელი შედეგები:
1. სამოქალაქო და პატრიოტული გრძნობების ჩამოყალიბება, მოყვასისადმი სიყვარული და თანაგრძნობა
2. ხელი შეუწყოს მოსწავლეების უნარების განვითარებას კოგნიტურ, შემოქმედებით საქმიანობაში
3. კვლევითი სამუშაოების უნარების განვითარება
4. ხანდაზმულ ადამიანებთან კომუნიკაციის ხელშეწყობა
(ახლობლები, მეზობლები, ვეტერანები)
სოციალური პროექტი მიზნად ისახავს ჰუმანიზმის, ზნეობრივი თვისებების ფორმირებას. აქტუალობა მდგომარეობს იმაში, რომ პროექტის იდეა შეესაბამება თანამედროვე საზოგადოების მოთხოვნებს და სახელმწიფო წესრიგი სოციალურად აქტიური ადამიანის განათლებასთან დაკავშირებით. სკოლის მოსწავლეებმა აქტიური როლი უნდა ითამაშონ საზოგადოებაში და იყვნენ სრული მონაწილეები, თვითკმარი და სოციალურად ორიენტირებული.
შემოთავაზებული პროექტის მახასიათებელია სკოლის გუნდის მონაწილეობა მის განხორციელებაში მთელი სასკოლო საზოგადოების საქმიანობის ორგანიზებით. საზოგადოების სოციალურად აქტიური საქმიანობა მოზარდებს ამზადებს შემდგომი სამოქალაქო საქმიანობისთვის, ისინი იძენენ სოციალურ გამოცდილებას, ყალიბდება დაგეგმილი პროგრამის დამოუკიდებლად დაგეგმვისა და განხორციელების შესაძლებლობა და პასუხისმგებლობა ეკისრებათ მათ მოქმედებებზე. ბავშვები სწავლობენ თანამშრომლობას როგორც თანატოლებთან, ისე მოზრდილებთან.
ხანდაზმულთა და მოხუცთა მდგომარეობა მიუთითებს იმაზე, რომ ისინი მოსახლეობის სოციალურად დაუცველი კატეგორიებია, რომლებსაც სხვებისგან განსაკუთრებული მიდგომა სჭირდებათ.
ხანდაზმული ადამიანების კეთილდღეობა, როგორც სოციალური ნორმა, უზრუნველყოფილი უნდა იყოს ეფექტური მექანიზმის შექმნით, რაც მათ შესაძლებლობების სრულად რეალიზების საშუალებას მისცემს, რათა მათ ყოველთვის ჰქონდეთ სოციალური ღირებულებები განათლების სფეროში, კულტურა, სულიერი ცხოვრება და დასვენება.
დასკვნა
დღეს ჩვენ მტკიცედ ვიცავთ მოსაზრებას, რომ ადამიანს სიბერეში დახმარება არა მხოლოდ ყოველდღიურ ცხოვრებაში არამედ მას სჭირდება დახმარება მარტოობისა და მწუხარების გრძნობების გადალახვაში. გარკვეულწილად, ადამიანების შესაძლებლობა თუ როგორ მიაღციონ სიცოცხლის ხანგრძლივობის ზრდას. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, რადგან სწრაფად ახლოვდება დრო, როდესაც პლანეტის ყოველი მესამე მკვიდრი სამოც წელს გადაცილებული იქნება.
მარადიული ახალგაზრდობა არ არსებობს. ოდესმე ყველა დაბერდება. სიბერე შეიძლება იყოს განსხვავებული - ბედნიერი და არა, ძალიან ხშირად ეს არის ცხოვრების შედეგი. ზოგჯერ გარემოებები გვკარნახობს. ხანდაზმულებს ფიზიკური დახმარება სჭირდებათ და სულიერ მხარდაჭერა. ამის სანაცვლოდ ისინი ცხოვრების ფასდაუდებელ გამოცდილებას იზიარებენ. ჩვენი პირადი მაგალითით გვინდა ვაჩვენოთ, რომ აუცილებელია ადამიანებს მივანიჩოთ და ვიზრუნოთ მოხუცებზე .
როგორც ადამიანი ექცევა მოხუცებს, ასევე შვილები ექცევიან მას სიბერეში. ამიტომ, მიგვაჩნია, რომ ეს პროექტი არის მოთხოვნადი, მნიშვნელოვანი და საჭირო განაცხადი.
რეფლექსია:
პროექტის შედგენის სწავლა ძალიან მნიშვნელოვანია, ამ დროს ის ზრდის მოსწავლეების მოტივაციას და მათ ჩართულობას სასწავლო პროცესში. ეს აძლიერებს მათ ცოდნას. მათ მოსწონთ პრაქტიკული საქმიანობის საშუალებით ისწავლონ მოხუცებთან კომუნიკაცია, ამავე დროს მათზე ზრუნვა, თავისუფალ დროს კომპიუტერთან ჯდომა, მოხუცებთან ერთად ფოტოების დათვალიერება, უახლესი ამბების კითხვა, სიმღერების შესრულება. ეხმარებიან პენსიონერებ საინტერესო დროს გაატარებას. უფროს თაობასთან კომუნიკაციიდან მოსწავლეები იძენენ ცხოვრებისეულ გამოცდილებას, ეჩვევიან პასუხისმგებლობას, უვითარდებათ პატივისცემის გრძნობა. ზრუნვის გრძნობა ბავშვებს უვითარებს უნარს ურთიერთობის დანყარებაში ბებიებთან და ბაბუებთან, პენსიონერები გრძნობენ, რომ ისინი მარტო არ არიან და დავიწყებულიც არ არიან. ამრიგად, ბავშვებთან კომუნიკაციის საშუალებით მოხუცი ადამიანები საკმარის დადებით ემოციებს განიცდიან, ისინი ივიწყებენ თავიანთ პრობლემებს, გრძნობენ საზოგადოების საჭიროებას და მოსწავლეები იღებენ ცხოვრებისეულ გამოცდილებას.
Комментариев нет:
Отправить комментарий